مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زبری فولاد ضد زنگ در سیستم های آب با خلوص بالا

زبری فولاد ضد زنگ در سیستم های آب با خلوص بالا



مقدمه

زنگ زدگی گاهی اوقات در سیستم های آب گرم با خلوص بالا یافت می شود ، معمولاً به عنوان یک رسوب نازک قرمز یا سیاه پودری یا لاغر ظاهر می شود.


به نظر نمی رسد مکانیسمی که باعث این خوردگی می شود کاملاً مشخص شود ، اما این مساله باعث از بین رفتن لایه رویین در روی سطح میشود. اقداماتی که مقاومت به خوردگی را بهبود می بخشد می تواند به جلوگیری از خوردگی ناحیه ای کمک کند.

برای کاهش خطر شکل گیری این لایه قرمز که دلیل آن انفعال و صاف کردن سطح های سطح توسط الکتروپولیش استفاده شده است.

سرخاب شدن چیست؟

اعتقاد بر این است که "Rouge" از اکسیدهای آهن و محصولات خوردگی هیدروکسید در حالتهای مختلف اکسیداسیون تشکیل شده است. طیف وسیعی از رنگهای مشاهده شده احتمالاً توسط یونهای مختلف آهن (Fe 3+ ) اکسید و محصولات خورنده هیدروکسید توضیح داده شده است.


به نظر نمی رسد که علت دقیق این خوردگی به وضوح مشخص شده باشد ، اما احتمالاً نتیجه بی ثباتی موقت در لایه منفعل است.

یک تئوری این را به تعامل یونی بین آب و لایه غیرفعال غنی از کروم نسبت می دهد. نقص موقتا در لایه رویینگی و در نتیجه خوردگی موضعی به فولاد زیرین ، قبل از اینکه لایه منفعل زمان اصلاح داشته باشد. پس از اصلاح ، شلوغی کوتاه حمله متوقف می شود ، تا زمانی که شرایط به سمت شرایطی که باعث بی ثبات شدن لایه منفعل می شوند ، برگردد.

مشاهدات مبنی بر اینکه زنگ زدن تحت تأثیر قرار گرفته است: -

 

میزان اکسیژن آب و pH

 

 

وجود هرگونه آلودگی آهن در سیستم ها

 

 

سطح پایانی (زبری)

 

 

سطح تماسی غیر فلزی با فولاد

 

 

نقایص جوشکاری ، زباله ها ، رنگ گرما یا نواحی که به درستی تمیز نشده است

 

همه این موارد می توانند دلیل رخ دادن این اتفاق باشند زیرا مشخص است که اینها در عملکرد مقاومتی در برابر خوردگی فولادهای ضد زنگ تأثیر دارند.

حلالیت های آب نسبی یون های آهن (Fe 2+ ) و Ferric (Fe 3+ ) تحت تأثیر pH قرار گرفته و منجر به طیف وسیعی از رنگ های مسطح شده از مکانیسم حمله متناوب می شود.


آهن 2+ یون ها به راحتی قابل حل است، اما زمانی که به آهن اکسید 3+ یون غیر قابل حل هستند، تشکیل اکسیدهای آهن (Fe 2 O 3 و Fe 3 O 4 ) و هیدروکسیدهای آهن (Fe 2 O 3 .H 2 O) مانند فرایند زنگ زدن کربن فولادها

این محصولات اکسیده شده رنگ های مختلفی دارند.


pH  خنثی نزدیک آب با خلوص بالا باعث تشکیل محصولات اکسیداسیون آهن نامحلول و تشکیل لایه قرمز رنگ می شود.

محصولات خوردگی را می توان به دور از محل خوردگی واقعی قرار داد ، یا به عنوان فیلم حتی تصور کرد که خوردگی عمومی است. بنابراین اغلب تشخیص اینکه دلیل و کجا حمله رخ داده دشوار است.




جلوگیری از تشکیل فیلم خوردگی


مقاومت در برابر تشکیل روژ بستگی به عوامل مختلفی دارد.

این شامل: -

ترکیب فولادی

در آب دمای محیط ، نوع 304 معمولاً مناسب است ، اما برای خلوص بالا ، شرایط آب و هوای گرم که در آن خطرناک است ، نوع 316 مفید است و به طور معمول در سیستم های درگیر و حساس مانند صنعت دارویی انتخاب می شود.

نیکل اضافی در 316 به بهبود ثبات لایه رویینگی کمک می کند ، در حالی که مولیبدن اضافی مقاومت میکرو گودال را بهبود می بخشد ، که هر دو به نظر می رسد در مقاومت در برابر تشکیل فیلک اکسیدی مفید هستند. به همین دلایل ، می توان از انواع فولاد ضد زنگ آلیاژی بیشتری انتظار داشت که بهتر از مقاومت در برابر 316 مقاومت کنند.

پایان سطح

سطح پایانی صاف در جلوگیری از خوردگی موضعی مهم است. الکتروپولیشن به طور گسترده ای برای کاهش خطر تشکیل فیلم اکسید استفاده می شود. این همچنین ممکن است به بهبود پایداری لایه رویین کمک کند ، بنابراین یک مزیت مضاعف خواهد داشت.

آبکاری فولادهای ضدزنگ

عیوب سطح از اجزاء غیر فلزی همچنین می تواند سایت هایی باشد که لایه غیرفعال می تواند مختل شود و به مکان های شروع خوردگی تبدیل شود.


اتصالات جوش صاف و کاملاً محکم ، با حذف هرگونه گرمای رنگی ، همچنین باید با به حداقل رساندن اثرات خزش و بهینه سازی در برابر خوردگی ذاتی سطوح فولادی ، به مقاومت در برابر تشکیل لایه اکسیدی کمک کند.

 


از آلودگی آهن خودداری کنید

هر منبع آلودگی آهن یا محصول خوردگی "بر روی سطح" یا دیگر قسمتهای فولاد ضد زنگ یک سیستم می تواند تشکیل لایه اکسیدی را به عنوان خوردگی آهن (زنگ زدگی) نسبتاً آسان (در مقایسه با فولاد ضد زنگ) در آب ارتقا دهد.

این منبع از یون های آهن (Fe 3+ ) را تشکیل می دهد. تمیزکاری دقیق پس از ساخت مهمترین و بهترین راه است.

حذف فیلم اکسیدی رسوب شده

غالباً نمی توان از تشکیل لایه اکسیدی جلوگیری کرد و باید در هنگام شناسایی از محل تشکیل شده حذف شود.

که خوب این امری غیر ممکن است در نتیجه به دلیل آلودگی محصول در محیط درگیر با اپراتورهای کارخانه این مساله رایج است ، تولیدات لایه اکسدی می تواند منجر به مشکلات عملیاتی مانند انسداد فیلترها شود. خوردگی محافظ (گودال) موضعی شدیدتر همچنین می تواند در زیر رسوبات لایه اکسیدی ایجاد شود.


در بعضی موارد ، می توان لایه های اکسیدی را پاک کرد ، اما باید از ساییدگی خودداری کرد زیرا این امر باعث سفت شدن سطوح می شود و ممکن است مقاومت در برابر تشکیل روژینگ آینده را کاهش دهد.

شوینده های اسیدی با مقاومت متوسطی از اسیدهای نیترید ، فسفریک ، سیتریک و اگزالیک به طور رضایت بخش استفاده شده اند. عمل غیرفعال برخی از این روشهای درمانی می تواند سودمند باشد ، اما "تراش" سطوح می تواند منجر به بروز مشکلات بیشتر شود زیرا این امر به دلیل سفت شدن سطوح ، می تواند مقاومت در شکل گیری لایه اکسیدی را کاهش دهد.

آبکاری مجدد می تواند برای صاف کردن و از بین بردن مجدد سطوح مفید باشد.

 مطالب بیشتر در رابطه با ورق استیل در وبسایت گروه فلز


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده