بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر کرونا ویروس بر روی تولیدات استنلس استیل

تاثیر کرونا ویروس بر روی تولیدات استنلس استیل


طبق گفته SMM ، تولید فولاد ضد زنگ در ژانویه در چین 13.06٪ کاهش یافته است ، در حالی که سایر منابع بازار 17 درصد کاهش نسبت به ماه قبل را نشان می دهند اما براساس داده ها نسبت به سال قبل 4.8٪ افزایش یافته است.همچنین کاهش بیشتر تولید در ماه فوریه نیز پیش بینی می شود.

علاوه بر این ، در هفته گذشته SMM گزارش داده است که حدود 47000 تن کاهش تولید فرو کروم در ماه فوریه در مقایسه با ژانویه (تقریبا 10٪ کاهش) می باشد ، این مساله می تواند به طور مستقیم تحت تاثیر اثر کرونا بر سیستم حمل و نقل ناشی از قرنطینه باشد.

آمار نهایی واردات برای سنگ آهن و سنگ کروم تا حد زیادی به وضعیت عرضه و تقاضای داخلی در چین بستگی دارد.اگرچه ممکن است واردات فرو کروم به دلیل کاهش تولید داخلی چین در کوتاه مدت افزایش یابد ، اما واردات سنگ کروم به دلیل کاهش تقاضا به احتمال زیاد کاهش می یابد.



هیچ محصولی از Cr در این نمودار درج نشده است ، اما طبق اطلاعات ICDA ، چین 57٪ از مصرف FeCr و 42٪ از سنگ معدن Cr را به خود اختصاص داده است. در حالی که 37 درصد از کل حمل و نقل دریایی FeCr در دنیاو 84 درصد از کل حمل و نقل دریایی Cr در دنیا را چین وارد میکند.

بانک های مردمی در چین برای کمک به مراکز اقتصادی و تولید کننده ها از سود وام های بانکی این مراکز 3.15 % تا 3.25 % کم کرده اند.این یک کمک است که می تاند تا حدی خسارات وارد شده به مراکز اقتصادی چین را جبران کند و بتواند به آنها در برگشت به فعالیت سابق کمکی کرده باشد.PBOC (بانک مردمی چین) همچنین از طریق عملیات بازار آزاد طی چند هفته گذشته 1.7 میلیارد یوان (242.74 میلیارد دلار) به بازار چین تزریق کرده است.


اخبار منتشره از چین برای صنایع فروکروم و فولاد ضد زنگ بی ثبات است. با در نظر گرفتن این مسئله ، تصمیم کارخانه های فولاد ضد زنگ برای بازگرداندن قیمت ها به مناقصه ، عاقلانه است.

تعادل عرضه / تقاضا برای بازار جهانی فروکروم تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا واردات فروکروم چین بالا خواهد رفت یا خیر؟

به نوبه خود ، تقاضای سنگ آهن وارداتی بستگی به تعادل بین کاهش تولید داخلی و تقاضای کارخانه های فولاد ضد زنگ در چین دارد.

واردات سنگ معدن کروم به دلیل افت مصرف در داخل چین باید کاهش یابد.

در عین حال ، عرضه موادی مانند فروکروم تصفیه شده ، EMM و FeSi به بازار جهانی ، جایی که چین سهم قابل توجهی از بازار را دارد ، به احتمال زیاد کاهش می یابد

صادرات جهانی فولاد ضد زنگ نیز باید کاهش یابد ، از جمله آن به اروپا. اگر این امر به یک اتفاق مهم تبدیل شود ، اروپا به تولید اضافی از فولاد ضد زنگ و مواد اولیه مورد استفاده برای تولید آن نیاز دارد.

یعنی در بعد جهانی تقاضا زیاد و عرضه کم این مساله باعث افزایش قیمت در سطح تقاضا میشود تا زمانیکه دوباره اوضاع چین به روال علادی برگردد و دوباره مانند قبل تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود.

این مستلزمه شروع کار مجدد شرکت ها در چین است. این مساله نشان میدهد که قیمت استنلس استیل در بعد جهانی مستقیما به چین وابسته است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده